Společnost REC Group s.r.o., IČ: 255 48 034, se sídlem Brněnská 1372, Staré Město, PSČ 686 03, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 32267 (dále jen „REC Group s.r.o.“) jako provozovatel unikátní kovové zoo „KOVOZOO“ a webové stránky www.kovozoo.cz vydává tyto obchodní podmínky upravující prodej upomínkových předmětů:
OBCHODNÍ PODMÍNKY
1.) Úvodní ustanovení
Obchodní podmínky společnosti REC Group s.r.o. upravují v souladu s ust. § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím – společností REC Group s.r.o. a kupujícím. Kupní smlouva je uzavírána mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího, který je provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese eshop.kovozoo.cz.
Tyto obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího je právnickou osobou či osobou, jenž jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.
Odlišná ujednání učinění mezi smluvními stranami pro případ konkrétní kupní smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
Předmětem prodeje jsou upomínkové předměty – suvenýry propagující KOVOZOO, jakož i další spotřební zboží (hrníčky, turistické známky apod. – dále vše společně jen „zboží“) a dále vstupenky umožňující vstup do areálu KOVOZOO či na sportovní, kulturní a další společenské akce pořádané prodávajícím. Prodávající výslovně upozorňuje kupující, že kovové suvenýry vyráběné prodávajícím slouží k dekorativním účelům a nejsou hračkou určenou dětem. V případě mechanického poškození hrozí vdechnutí malých částí, kovové suvenýry proto nejsou určeny pro samostatnou manipulaci dětmi mladšími 3 let.
Prodávající si vyhrazuje právo na změnu či doplnění těchto obchodních podmínek.
2.) Objednávka
Kupní smlouva, na jejímž základě je realizován prodej zboží mezi prodávajícím a kupujícím, vzniká na základě závazného potvrzení objednávky kupujícího učiněného prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy info@kovozoo.cz uvedené na webové adrese www.eshop.kovozoo.cz.
Závazné potvrzení objednávky je učiněno automaticky po odeslání objednávky kupujícího formou e-mailové zprávy o potvrzení objednávky.
Po potvrzení objednávky prodávajícím se objednávka stává závaznou pro obě strany, pokud nedojde smluvními stranami k porušení podmínek smluvených v době potvrzení objednávky. Za podstatné podmínky se považuje především přesná specifikace zboží uvedená v objednávce, počet objednaných ks, cena za zboží, zvolený způsob dopravy a platební metoda.
3.) Storno provedené objednávky
Storno objednávky ze strany prodávajícího:
Bez udání důvodu – zboží bylo vyprodáno, zboží se již nevyrábí nebo se výrazně změnila cena prodávajícího. V těchto případech nebude zboží doručeno.
Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího – vrácení zboží:
Kupující má v souladu s ust. § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Odstoupení od smlouvy je nutné zaslat písemně prodávajícímu (prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy info@kovozoo.cz, případně poštou na adresu sídla prodávajícího) s uvedením čísla objednávky, data nákupu, variabilního symbolu (číslo daňového dokladu – faktury). Vzorový formulář pro odstoupení tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek.
Pokud bylo zboží již doručeno a převzato kupujícím, kontaktuje kupující prodávajícího a po dohodě s prodávajícím zašle zpět na adresu prodávajícího.
Náklady na vrácení zboží nese kupující.
Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží, zašle prodávající kupní cenu zboží zpět kupujícímu bankovním převodem. V případě zaslání na bankovní účet bude částka za zboží zaslána nejpozději do 14 dnů po fyzickém převzetí zboží v sídle prodávajícího. V případě nedodání kompletního zboží či jinak odporující výše uvedeným podmínkám se termín zaslání peněz posouvá do doby dodání plnohodnotného zboží.
4.) Zvláštní ustanovení týkající se akcí prodávajícího
Prodávající jako pořadatel akcí nese odpovědnost za plnění povinností pořadatele akce, které vyplývají ze smluvního vztahu mezi prodávajícím (v postavení pořadatele akce) a kupujícím (v postavení účastníka akce na základě zakoupené vstupenky).
Kupující se zavazuje dodržovat pravidla akce pořádané prodávajícím, včetně provozního a návštěvního řádu místa konání akce prodávajícího.
Prodávající si vyhrazuje změnu programu, místa a termínu konání akce, tuto skutečnost bere kupující na vědomí. Dojde-li k takové změně, zavazuje se prodávající kupujícího bez zbytečného odkladu informovat za využití kontaktních údajů poskytnutých kupujícím prodávajícímu v rámci objednávky přes internetový obchod prodávajícího. Informační povinnost dle tohoto ustanovení plní prodávající především prostřednictvím elektronických zpráv zasílaných na e-mailové adresy.
Prodávající odpovídá za platnost a pravost vstupenek zakoupených na akce prodávajícího pouze v tom případě, kdy byl jejich prodej realizován přímo prodávajícím (nikoliv třetí stranou).
U zakoupených vstupenek na akce prodávajícího nemá kupující právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy dle ust. § 1829 občanského zákoníku, jelikož se jedná o smlouvu o využití volného času a plnění je prodávajícím v postavení podnikatele poskytováno v určeném termínu.
V případě přesunutí termínu akce zůstává zakoupená vstupenka v platnosti na změněný termín a kupující nemá právo na vrácení vstupného. V případě zrušení akce se prodávající zavazuje vrátit cenu vstupného kupujícímu v plném rozsahu ve lhůtě do 14 dnů od dne zrušení akce.
5.) Reklamace
U zakoupených vstupenek nemá kupující právo na výměnu vstupenky. Prodávající neodpovídá za ztrátu, poškození, zničení či jiné znehodnocení zakoupené vstupenky a kupující nemá v těchto případech nárok na náhradu.
V případě reklamace zboží je kupující povinen reklamaci uplatnit písemnou formou u prodávajícího s popisem reklamované vady (popisem a připojením obrazové dokumentace) a upřesněním práva z vadného plnění uplatňovaného kupujícím.
V odůvodněných případech je prodávající oprávněn vyzvat kupujícího k doručení reklamovaného zboží za účelem vyřízení reklamace kupujícího. Náklady na přepravu zboží v tomto případě nese kupující, bude-li reklamace ze strany prodávajícího uznána, zavazuje se prodávající náklady na přepravu kupujícímu uhradit.
Veškeré reklamace vyřizuje prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 30 dnů od doručení písemné reklamace kupujícího prodávajícímu. V případě uznání reklamace není prodávající povinen vyhotovit písemný záznam o uznání reklamace a může přímo přistoupit k realizaci práva z vadného plnění uplatněného kupujícím.
V případě neuznání reklamace zašle prodávající kupujícímu písemné oznámení o neuznání reklamace s uvedením důvodů jejího neuznání.
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího osobně na adrese sídla prodávajícího nebo elektronicky prostřednictvím kontaktní e-mailové adresy. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího písemnou reklamaci.
6.) Záruční doklady, práva z vadného plnění
Pokud výrobcem nebyl dodán ke zboží záruční doklad, slouží vydaná faktura jako daňový doklad a zároveň jako hlavní záruční list.
Práva a povinnosti z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Kupující má právo uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době do 24 měsíců od jeho převzetí kupujícím.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající zejména odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
- se zboží hodí k účelu, která pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se toto zboží obvykle používá;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.) Platební podmínky, možnosti a cena dopravy
Osobní odběr v sídle prodávajícího – možnost platby v hotovosti nebo platební kartou.
Přeprava prostřednictvím zvoleného dopravce (Česká pošta, DPD) – možnost platby přes platební bránu GoPay, bankovním převodem oproti vystavené faktuře – daňovému dokladu nebo na dobírku. Cena přepravy se vždy řídí aktuálním ceníkem zvoleného dopravce.
Pro doručení mimo území ČR není možné zvolit jako platební metodu dobírku.
Jsou-li předmětem objednávky pouze vstupenky je možné jako platební metodu zvolit dobírku pouze tehdy, požaduje-li kupující doručení vytištěných vstupenek. U elektronických vstupenek není možné zvolit jako platební metodu dobírku.
Prodávající se zavazuje předat zboží k přepravě zvolenému dopravci nejpozději do 5 pracovních dní od přijetí objednávky kupujícího.
V případě zakoupení vstupenek jsou tyto doručovány v elektronické formě na zadanou kontaktní adresu kupujícího, nezvolí-li kupující v rámci objednávky doručení vytištěných vstupenek. Vstupenky jsou opatřeny QR kódem a pro jejich uplatnění u prodávajícího není nutné jejich vytištění.
V případě plateb prostřednictvím platební brány GoPay může kupující využít následující kontakty pro řešení případných reklamací spojených k provádění plateb přes platební bránu či v případě technických potíží:
e-mail: podpora@gopay.cz
telefon: +420 387 685 123
web: www.gopay.com
8.) Ochrana osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího za účelem plnění smluvního vztahu mezi oběma stranami v minimálním rozsahu: jméno, příjmení, e-mailová adresa. Osobní údaje jsou uchovávány po dobu 12 měsíců, poté dochází k jejich automatickému výmazu. Udělí-li kupující v rámci své objednávky prodávajícímu souhlas se zasíláním obchodních sdělení, uchovává prodávající pro tyto účely e-mailovou adresu kupujícího po neomezenou dobu do odvolání uděleného souhlasu.
Další podmínky ochrany osobních údajů se řídí obecnými zásadami pro nakládání s osobními údaji, které jsou uvedeny na webové stránce prodávajícího www.recgroup.cz.
9.) Závěrečná ustanovení
Vlastnické právo k zakoupenému zboží nabývá kupující úplným zaplacením kupní ceny.
Vyřizování stížností kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím kontaktní elektronické adresy. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím. Kupující nákupem vstupenek současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi jím a prodávajícím.[e1]
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.4.2023.
PŘÍLOHA – VZOROVÝ FORMULÁŘ ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát: REC Group s.r.o., Brněnská 1372, Staré Město, PSČ 686 03
Oznamuji tímto, že odstupuji od smlouvy o nákupu tohoto zboží:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Jméno a příjmení kupujícího (spotřebitele):
……………………………………………………………………….
Adresa kupujícího (spotřebitele):
……………………………………………………………………….
……………………………………………………………………….
Datum objednání zboží: …………………………………….
Číslo faktury*: …………………………………………………..
Číslo objednávky*: ……………………………………………
Číslo účtu pro bezhotovostní vrácení kupní ceny:
……………………………………………………………………….
Adresa pro vrácení zboží poštovní poukázkou
(částka bude ponížena o náklady na poštovní poplatky)
……………………………………………………………………….
Kupní smlouva a Odstoupení od smlouvy se řídí Obchodními podmínkami uvedenými
na webu eshop.kovozoo.cz
Podpis kupujícího (spotřebitele) ………………………………………
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
Datum ………………………………………………………………….
(*) Nepovinný údaj, jeho vyplnění však urychlí vyřízení Vašeho požadavku